Acesta e cel mai mare pod din lume întins peste o mare

de: Bianca Prangate
22 10. 2018
Arup

Un pod care unește regiunile autonome chinezești Hong Kong și Macau de orașul chinezesc Zuhai se va deschide în această săptămână, la nouă ani de când au început construcțiile. Este cel mai mare pod maritim din lume și poate fi văzut lejer din avion.

Este construit astfel încât să facă față unui cutremur de gradul 8 pe scara Richter, dar și unui taifun de proporții. Pentru asta, în construcția sa au fost încorporate 400.000 de tone de fier, adică de 4,5 ori mai mult decât în celebrul pod Golden Gate din San Franisco.

Podul de 55 de kilometri trebuia să se deschidă inițial în 2016, dar au tot apărut amânări. Deschiderea oficială va avea loc miercuri. Podul este parte din eforturile Chinei de a mări porțiunea de golf a țării, incluzând 11 orașe, care găzduiesc peste 68 de milioane de locuitori.

De acum, oamenii care călătoresc între orașele pe unde ajunge podul își vor scurta semnificativ timpul petrecut pe drum. Dacă înainte făceau în jur de trei ore, acum vor avea nevoie doar de jumătate de oră pentru a ajunge la destinație. „Cu podul, timpul de călătorit între Hong Kong și regiunea Western Pearl River Delta se va scurta semnificativ”, a explicat secreatarul de transporturi Frank Chan.

Totuși, șoferii nu vor putea traversa podul fără să aibă un permis special. Cei mai mulți vor fi nevoiți să parcheze în portul din Hong Kong, iar de acolo să ia un autobuz special care să îi poarte deasupra mării. Cursele cu acest autobuz vor costa între 8 și 10 dolari, în funcție de perioada din zi.

În pofida avantajelor care vin cu acest pod, destui oameni din Hong Kong au fost și sunt împotriva sa. Aceștia cred că o legătură mai ușoară între ei și China continentală va aduce un flux imens de turiști, greu de ținut în frâu. În 2016, Hong Kong a avut parte de 56,7 milioane de turiști – cu mult mai multe decât cele 37,6 milioane de turiști din Marea Britanie, țară a cărui teritoriu este mult mai mare prin comparație.

Mai mult, criticii guvernului chinez văd în pod un instrument care aproprie cumva regiunea Hong Kong de Beijing. Pe lângă asta, Hong Kong a trebuit să cheltuie 9 miliarde pentru a finanța podul. „Hong Kong a trebuit să finanțeze mare parte din pod, dar nu vom vedea prea multe avantaje”, a explicat parlamentara Claudia Mo.